دنیای بچه های باهوش و زرنگ

تقویت هوش نی نی ها با تغذیه

1396/8/16 6:41
نویسنده : رضا مهدوی
41 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی ها برای اینکه باهوش بشن چه خوردنی هایی باید بخورند؟

یک متخصص اطفال خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران yjc درمورد مواد غذایی و خوردنی های مفید برای رشد مغز در بچه ها گفت: با توجه به این که سنین قبل از بلوغ مهمترین مرحله از رشد و یادگیری در کودک ها محسوب می‌شود، لذا توجه به رژیم غذایی کودک ها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

این متخصص کودکان ادامه داد: گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی در سنین رشد بچه ها علاوه بر اینکه برای بدن آنها مفید است به رشد مغزی بچه ها و افزایش هوش کودکان نیز کمک شایانی می کند.

دکتر ابریشمی بیان کرد: مصرف ماهی به خصوص ماهی قزل‎آلا و گردو به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین امگا 3 برای کودکان ضروری می باشد.

وی افزود: تخم مرغ به عنوان منبعی عالی از پروتئینی به شمار می‌رود و مصرف حداقل سه عدد تخم مرغ در هفته برای کودکان توصیه می‌شود که بهتر است مادرها از دوران زمان بارداری در رژیم غذایی خود از این ماده مفید بهره ببرند.

این متخصص اطفال (دکتر حمید ابریشمی) ادامه داد: مصرف سبزی های تازه به خصوص سبزی های سبز نقش مهم و موثری در رشد مغزی بچه ها دارند و از آن جا که همواره در دسترس هستند، به عنوان منبعی ارزان قیمت به کمک والدین (پدر و مادر) می‌آید.

وی با بیان اینکه مصرف میوه‌های دارای ویتامین ث به هر صورت برای بچه ها مفید است، اظهار کرد: غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس منابع غنی و سرشار از ویتامین B و مواد معدنی هستند و از مهمترین منابع در تقویت حافظه بچه به شمار می‌آیند.

ابریشمی به والدین توصیه کرد: مصرف لبنیات به ویژه شیر و ماست از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به صورت روزانه مصرف شود.

این متخصص اطفال (پزشک ابریشمی) بیان کرد: مصرف شکلات‌های تلخ، زیتون و روغن آن و سبزی هایی مانند مانند گوجه فرنگی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، میتوانند در رشد مغز و تقویت حافظه کودکان موثر باشند.

وی افزود: گوشت قرمز نیز منبع غنی آهن و زینک است و در تقویت حافظه کودکان و بچه ها نقش بسزایی دارد.

امیدوارم همیشه بچه های سالم و سلامت داشته باشید. ان شا الله

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)